Emuforums.com

Go Back   Emuforums.com > Xbox Emulation > Cxbx Official Discussion
About Us Register FAQ Members List Calendar Mark Forums Read

Login to remove all ads!
Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old August 11th, 2003   #1 (permalink)
Banned

small idea ??

I makes a point of saying sorry for my English, but I am French .

I would like to know if it would not be better to do a bearing of the plays xbox towards platform PC , instead of making an emulator

A xbox is close to the PC and the plays are create starting from kit development nvidia, for the nv2x of the xbox

then I said myself can be whom his would have etait better if a bearing were made?
knyz is offline   Reply With Quote
Old August 11th, 2003   #2 (permalink)
Registered User

duke's Avatar

Re: small idea ??

sorry really dunno what you are on about
duke is offline   Reply With Quote
Old August 11th, 2003   #3 (permalink)
Administrator

Chrono Archangel's Avatar

lol he babylfished this lol

knyz écrit ton idée en francais ici pis jpeux esseyer de la traduire
Chrono Archangel is online now   Reply With Quote
Old August 12th, 2003   #4 (permalink)
Registered User

I think what he means is that rather then emulate the games we should port them ie. like what bungie is now doing to halo to get it to PC. However to do this you need the source code of the game... which we cant get... so imulation remains the only option
pro-logic is offline   Reply With Quote
Old August 12th, 2003   #5 (permalink)
Banned

En francais ok lol

Je voulait dire que la meilleur chose à faire serait de faire un portage
des jeux xbox vers pc le code des jeux xbox sont les meme que se des jeux pc

ya cas voir unreal tournament 2003 et unreal championship qui utilise la meme source et le meme moteur il l'on juste modifier de facon a se qu'il tourne sur xbox dans de bonne condition

le developpement des jeux xbox sont les meme que se du pc
exemple le kit de nvidia cg regarder sur le site de nvidia

nvidia gpu xbox

il utilise les meme fonction du geforce 3 et geforce 4 nfiniteFX engine
il serait meilleur de reprogrammer le jeux de facon a se que le pc le reconnaisse comme un jeux pc

peut etre que j'ai faux mais la technologie xbox est la meme que celle du pc
et le developpement du jeux est la meme voila
Old August 12th, 2003   #6 (permalink)
Banned

Chrono Archange tu peut dire à pro-logic

parfoit on à pas besoin forcément du code source si celui si est le meme il suffit de reprogrammer ou de faire faker la xbox sur pc pas besoin d'un emulateur suffit de faire comprendre au jeux que le pc est une xbox
exemple : deamon un logiciel qui fake un lecteur cd etc
en plus si les jeux utilisé sur xbox utilise le cg de nvidia les sources sont accéssible sur le site de nvidia on peut meme programmer sont propre jeux avec et meme pouvoir modifier un jeux
Old August 12th, 2003   #7 (permalink)
邪魔ゎ指せない

Kane's Avatar

OK, If my French is as good as I hope it is....
X-Box code is different to PC code. CXBX converts the X-Box executable so that it can be run on a Win32 machine
The problem is then that that API the X-Box uses is different, so Caustic is having to get round that. That is the most efficient way of running X-Box games on your PC.

>Site Live<
Pop over to my site for help with setting up PSX emulators.
Help for the Final Fantasies and other RPGs avalaible

Celes: (Desktop) Athlon 64 X2 4200+, 2Gb 400MHz DDR Ram, MSI K8N Platinum, GeForce 8800 GTS 320Mb, 500Gb RAID HDD, Vista Business
Erika: (MCPC) Athlon XP 2400+, 1Gb 400MHz DDR Ram, geForce 6800 256Mb, 80Gb Hdd, XP 2005 MCE
Kimiko: (Desktop 2) Athlon 64 3000+, 512Mb 400MHz DDR Ram, Asus K8V, geForce 6800 128Mb

Kane is offline   Reply With Quote
Old August 12th, 2003   #8 (permalink)
Banned

Bisar une personne de mon entourage qui est programmer m'avait expliquer clairement que le code utilisé pour la xbox est le meme que sur les jeux pc a la différence que la xbox à son propre executable xbe et sur pc = exe

Si on regarde linux il utilise un peut la meme méthode avec winex.
Moi je parle surtout de la maniére dont il font les jeux xbox avec le meme code que celui des jeux pc
maintenant suffirait d'utiliser une méthode similaire à celle de winex de linux
Old August 12th, 2003   #9 (permalink)
邪魔ゎ指せない

Kane's Avatar

The Code may be similar, but it's not the same. That's why CXBX has to do what it does

That's the basic idea. CXBX takes a very similar approach to WineX which essentialy an API wrapper.

>Site Live<

Celes: (Desktop) Athlon 64 X2 4200+, 2Gb 400MHz DDR Ram, MSI K8N Platinum, GeForce 8800 GTS 320Mb, 500Gb RAID HDD, Vista Business
Erika: (MCPC) Athlon XP 2400+, 1Gb 400MHz DDR Ram, geForce 6800 256Mb, 80Gb Hdd, XP 2005 MCE
Kimiko: (Desktop 2) Athlon 64 3000+, 512Mb 400MHz DDR Ram, Asus K8V, geForce 6800 128Mb

Old August 12th, 2003   #10 (permalink)
Registered User

Smile Re: small idea ??

Quote:
Originally Posted by knyz

parfoit on à pas besoin forcément du code source si celui si est le meme il suffit de reprogrammer ou de faire faker la xbox sur pc pas besoin d'un emulateur suffit de faire comprendre au jeux que le pc est une xbox
en plus si les jeux utilisé sur xbox utilise le cg de nvidia les sources sont accéssible sur le site de nvidia on peut meme programmer sont propre jeux avec et meme pouvoir modifier un jeux

L'exemple que tu donnes avec Virtual Deamon est assez mal choisis car en realite Virtual Deamon n'est rien d'autre qu'un emulateur ! Lorsque tu te crees un lecteur virtuel pour traiter un iso comme un cd reel Virtual daemon ne fais qu'emuler les instructions de windows.

Si tu veux reprogrammer un jeu, il faut le code source, le verbe est d'ailleur bien explicite "reprogrammer" c'est programmer a nouveau, tu parles du cg de nvidia, c'est un jeu d'instructions mais c'est dans les source de jeu que les instructions sont appelees, et donc compilees avec le prog. L'autre moyens serait de travailler au niveau de l'executable/dll du jeu mais a ce moment la tu travailles directement dans le binaires, et la bon courage.

Et puis tu imagines pour chaque jeux il faudra aller modifier le code....
A mon humble avis, c'est bien plus simple/court d'ecrire un emulateur
Amakakeru is offline   Reply With Quote
Old August 12th, 2003   #11 (permalink)
Banned

ok mais bon je suis pas fort dans sa mais je me suis dit qu'il serait mieu de faire un portage vue le raprochement entre pc et xbox mais se que fait caustick c'est de la meme facon que winex il émule xbe comme winex emule directx enfin un peu prés la meme chose
Old August 12th, 2003   #12 (permalink)
I'm back...

OK-OK's Avatar

ooohhhh.... Francais!!! Juste a cause qu'un petit partit du code de Xbox est different, on est obliger de tout changer pour l'emulation, cest ca que je pense moi etk.
Old August 12th, 2003   #13 (permalink)
Administrator

oops sorry for the late responce. i wasnt home for a while ill translate the most that i can.

Quote:
En francais ok lol

Je voulait dire que la meilleur chose à faire serait de faire un portage
des jeux xbox vers pc le code des jeux xbox sont les meme que se des jeux pc

ya cas voir unreal tournament 2003 et unreal championship qui utilise la meme source et le meme moteur il l'on juste modifier de facon a se qu'il tourne sur xbox dans de bonne condition

le developpement des jeux xbox sont les meme que se du pc
exemple le kit de nvidia cg regarder sur le site de nvidia

nvidia gpu xbox

il utilise les meme fonction du geforce 3 et geforce 4 nfiniteFX engine
il serait meilleur de reprogrammer le jeux de facon a se que le pc le reconnaisse comme un jeux pc

peut etre que j'ai faux mais la technologie xbox est la meme que celle du pc
et le developpement du jeux est la meme voila
what i meant is that the best thing to do would be to port the xbox games because the codes for the Xbox games are the same as the PC

just look at unreal tournament 2003 and unreal championship that uses the same source code and same engine. they just modified it so it runs ok on the xbox

the developpement of xbox games are the same as PC games
example, take a look at nvidia's cg kit

nvidia gpu xbox

it uses the same geforce 3 and geforce 4 nfinitefx engine
it would be better to reprogramme the game so that the pc recognzes it as a PC game

maybe im wrong but xbox technology is the same as the PC and the developpement of the games are the same also.

Quote:

Chrono Archange you can tell pro-logic

sometime we dont need the source code if it is the same. all we need to do is reprogram or to fake the xbox on a pc. no need for an emulator, just make the game think the pc is an xbox.
exemple : deamon is a software that fakes a cd drive
plus, if the games on the xbox uses nvidia's cg, then source code is obtainable on nvidia's website. we can even make our own game and even modify a game

Quote:
Bisar une personne de mon entourage qui est programmer m'avait expliquer clairement que le code utilisé pour la xbox est le meme que sur les jeux pc a la différence que la xbox à son propre executable xbe et sur pc = exe

Si on regarde linux il utilise un peut la meme méthode avec winex.
Moi je parle surtout de la maniére dont il font les jeux xbox avec le meme code que celui des jeux pc
maintenant suffirait d'utiliser une méthode similaire à celle de winex de linux
Strange...a programmor that i know explained to me very clearly that the xbox codes are the same as the pc ones except that the executables is xbe for xbox and exe for pc

if we look at linux, it uses almost the same method with winex.
i mean mostly about the fact that the xbox games are made with the same code for pc games.
now we would only need to use a similor methode that winex uses for linux
================================================== ====
hope this clears a couple things but it seem the discussion turned into french lol alors voici ma traduction qui peut etre utile au anglophone
Old August 12th, 2003   #14 (permalink)
Administrator

oops forgot this one

Quote:
ok mais bon je suis pas fort dans sa mais je me suis dit qu'il serait mieu de faire un portage vue le raprochement entre pc et xbox mais se que fait caustick c'est de la meme facon que winex il émule xbe comme winex emule directx enfin un peu prés la meme chose
ok well im not really the best in this but i say it would be better to do a port since the xbox and pc are almost alike. but what caustik is doing is the same thing as winex. it emulates the xbe like winex would emulate directx...well its almost the same thing
Old August 12th, 2003   #15 (permalink)
邪魔ゎ指せない

Kane's Avatar

Quote:
sometime we dont need the source code if it is the same. all we need to do is reprogram or to fake the xbox on a pc. no need for an emulator, just make the game think the pc is an xbox.
That is essentialy what an Emulator is. I understand what you mean, but htat's the way CXBX is doing it anyway.

>Site Live<

Old August 12th, 2003   #16 (permalink)
Administrator

for knyz, dont know if he understands english well

Quote:
Originally Posted by Lord Kane
That is essentialy what an Emulator is. I understand what you mean, but htat's the way CXBX is doing it anyway.
C'est essentiellement ce qu'est un émulateur. Je comprend ce que tu veux dire, mais ca c'eat la maniere que CXBX le fait de toute facon
Old August 16th, 2003   #17 (permalink)
Banned

wolfmaster's Avatar

OK if u don't get that use GOOGLE

http://translate.google.com
wolfmaster is offline   Reply With Quote
Old August 16th, 2003   #18 (permalink)
Starcraft Pro :D

Bizkit's Avatar

lol -- write in english plz .,.;;
ja orkar inte översätta på nån jävla bablefish sida =p
They have about 10 channels only for gaming and around 6 of them are only showing Starcraft, the best starcraft player in korea makes about $500 000/year on just playing Sc!! He has event been in a Movie and you can se him in commercials on tv every day, he is one of the biggest cellebritys in korea today! His name you ask? Lim Yo Whan AKA SlayerS_´BoxeR´. You want proof? Go here --> http://www.war3.spb.ru/ and http://fedorov.dyndns.org/fpvod/ these sites have games recorded from korean tv so that we europeans can follow the sceene. That was all, hope you enjoy and start playing Sc!!
Bizkit is offline   Reply With Quote
Old August 17th, 2003   #19 (permalink)
Registered User

Kackooo's Avatar

Tous les français se montrent dite moi, salut les gars

Je rejoint l'idée qui est de faire un "émulateur" xbox, parce que bon xbox c'est quand même grosso modo 300 jeux nan ? Et celui d'a coté voudra avoir son jeu émulé et pas l'autre...
Si je dis pas de bêtise, cxbx est plutot un traducteur de fonction xbox en PC, et non pas un dynarec, ce qui permet d'ailleur d'avoir de bonne perf

--------

I joined the idea which is to make a "emulator" xbox, because good xbox they is nevertheless roughly speaking 300 plays no ? And that of dimensioned will want to have its emulated play and not the other...
If I do not say a silly thing, cxbx is rather a translator of function xbox out of PC, and not a dynarec , which makes it possible of aillor to have good perf
Kackooo is offline   Reply With Quote
Old August 17th, 2003   #20 (permalink)
Administrator

Quote:
Originally Posted by Kackooo
Tous les français se montrent dite moi, salut les gars

Je rejoint l'idée qui est de faire un "émulateur" xbox, parce que bon xbox c'est quand même grosso modo 300 jeux nan ? Et celui d'a coté voudra avoir son jeu émulé et pas l'autre...
Si je dis pas de bêtise, cxbx est plutot un traducteur de fonction xbox en PC, et non pas un dynarec, ce qui permet d'ailleur d'avoir de bonne perf

--------

I joined the idea which is to make a "emulator" xbox, because good xbox they is nevertheless roughly speaking 300 plays no ? And that of dimensioned will want to have its emulated play and not the other...
If I do not say a silly thing, cxbx is rather a translator of function xbox out of PC, and not a dynarec , which makes it possible of aillor to have good perf
godddd!!!....i cant stand babylfish translations anymore... i dont want to be mean to everyone who speaks french here but....please dont opost babylfish translations! I cant stand it no more.

Pour les francais : svp arretez d'utiliser un traducteur pour faire vos messages en anglais ici. C'est environ completement incomprenable et ce forum est fait pour l'englais seulement. jsuis désolé si vous voulez donner votre opinion mais vous risquez de vous faire hair comme knyz qui sest fait bannir parcequil voulais pas arretez de parler en francais. merci de votre comprehension. cest pour votre bien je crois :P
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules